Mozgásból olvasás a ritmuson át

A ritmusérzék nem csak a zenei tehetségről szól? Valójában ez a képesség az egyik alapja az olvasásnak, írásnak és a koncentrációnak!

A ritmus fejlesztése nem a mondókázással kezdődik, hanem a TEST BELSŐ RITMUSÁNAK megteremtésével:

Alapozás: Először a mozgás, a testséma és az idegrendszeri gátlások (primitív reflexek) integrációja a kulcs. (Gondoljunk csak a kúszásra és a mászásra!)

Felépítés: Ezután jön a külső ritmusok (taps, mondóka) befogadása, a keresztezett mozgások és a két agyfélteke összehangolása.

Absztrakció: A legmagasabb szinten a ritmusérzék felel a szerialitásért (sorbarendezésért) és a kognitív váltásért is, amelyek nélkülözhetetlenek az iskolai tanuláshoz.

A ritmus fejlesztésének kulcsa: a test a kiindulópont, és a mozgás az, ami rendszer dinamikájához nélkülözhetetlen!

A csecsemőkori reflexek felméréséért kattints ide!

A szenzomototos tornáról további információért kattints ide:

diszlexia#gyerekolvasásinehézség#szövegértésizavar#diszgráfia#miértnemtudolvasniagyerekem#iskolaiügyetlenség#tanulásizavaroktünetei#nehezenolvas#számolásizavar#diszkalkulia#figyelemzavarolvasás#tanulásiakadályozottság#mozgáskoordinációiskolai#szenzomotorostornaolvasás#primitívreflexekdiszlexia#fejlesztőlaziskolában#ritmusérzékfejlesztéseolvasás#testsémanehezen#keresztezettmozgásokhiánya#mozgáskoordinációfejlesztés#végrehajtófunkciókgyerek#gyerekszámolásinehézség#iskolakészültségzavar#oktatásinehézségek#koncentrációzavar#mozgásosfejlesztés#primitívreflexekteszt#tanulásinehézségeksegítség#szövegértésfejlesztése#gyerekolvasássegítség#mozgásmemóriagyengeség

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük