Mozgásból olvasás a ritmuson át
A ritmusérzék nem csak a zenei tehetségről szól? Valójában ez a képesség az egyik alapja az olvasásnak, írásnak és a koncentrációnak!
A ritmus fejlesztése nem a mondókázással kezdődik, hanem a TEST BELSŐ RITMUSÁNAK megteremtésével:
Alapozás: Először a mozgás, a testséma és az idegrendszeri gátlások (primitív reflexek) integrációja a kulcs. (Gondoljunk csak a kúszásra és a mászásra!)
Felépítés: Ezután jön a külső ritmusok (taps, mondóka) befogadása, a keresztezett mozgások és a két agyfélteke összehangolása.
Absztrakció: A legmagasabb szinten a ritmusérzék felel a szerialitásért (sorbarendezésért) és a kognitív váltásért is, amelyek nélkülözhetetlenek az iskolai tanuláshoz.
A ritmus fejlesztésének kulcsa: a test a kiindulópont, és a mozgás az, ami rendszer dinamikájához nélkülözhetetlen!
A csecsemőkori reflexek felméréséért kattints ide!
A szenzomototos tornáról további információért kattints ide:

diszlexia#gyerekolvasásinehézség#szövegértésizavar#diszgráfia#miértnemtudolvasniagyerekem#iskolaiügyetlenség#tanulásizavaroktünetei#nehezenolvas#számolásizavar#diszkalkulia#figyelemzavarolvasás#tanulásiakadályozottság#mozgáskoordinációiskolai#szenzomotorostornaolvasás#primitívreflexekdiszlexia#fejlesztőlaziskolában#ritmusérzékfejlesztéseolvasás#testsémanehezen#keresztezettmozgásokhiánya#mozgáskoordinációfejlesztés#végrehajtófunkciókgyerek#gyerekszámolásinehézség#iskolakészültségzavar#oktatásinehézségek#koncentrációzavar#mozgásosfejlesztés#primitívreflexekteszt#tanulásinehézségeksegítség#szövegértésfejlesztése#gyerekolvasássegítség#mozgásmemóriagyengeség